Ауторска лиценца

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licenceCreative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerada 3.0 Srbija .

Претражи овај блог

понедељак, 2. август 2010.

Pismo Jožefa Varkonjija

Ukratko o slikaru Jožefu  Varkonjiju
(1878. – 1938.)
Posle završenih studija u Budimpešti dolazi u Zrenjanin gde radi kao činovnik. Jedan je od osnivača grupe zrenjaninskih slikara koji su delovali pod nazivom Velikobečkerečki impresionisti. Svoja iskustva stečena u slikarskoj koloniji u Nađbanji pokušava da prenese u Zrenjanin. Preko leta otvara vrata svoje kuće (preuređene u više slikarskih ateljea) slikarima širom Vojvodine. Njegov rad je kasnije uticao na osnivanje likovne kolonije Ečka  1956. godine.


Veliki Bečkerek, 26.mart 1929.god.
         
Poštovani gospodine!
Primio sam Vaš telegram i zahvaljujem se na ljubaznom pozivu.
Na žalost nisam mogao doći zbog prehlade,
ali čim mi zdravlje dozvoli posetiću Vas u Vašem domu i
time Vam se odužiti za srdačan i obavezujući poziv.
Već odavno želim to da učinim jer znam da posedujete dragocenosti. 
I ja se mnogo interesujem za njih a one potvrđuju Vaš prefinjen ukus. 
Rado ću Vam se pridružiti u posmatranju ovih dela i diviti im se kao što Vi to tako često činite.
Inače sam se zaželeo Vašeg kraja, jer nekad sam mnogo lepih trenutaka proveo u blizini, 
Na Demko salašu kod pokojnog čika Ferija i tetke Mari, a s pokojnim čika Palijem sam više puta lovio u okolini. 
Što se zečeva tiče posle potrage uspeli smo uloviti jedan par, koji ću Vam danas ili sutra poslati na  Vašu adresu.
Naposletku želim Vam srećne Uskršnje praznike.
Srdačan pozdrav i duboko poštovanje: 
   
                                                       Jožef  Varkonji 


Prevod sa mađarskog Monika Solarov.
Adresa primaoca pisma poznata redakciji Banateke.

Нема коментара:

Постави коментар